Skador vid rally

Hej.
Jag sponsra en som kör rally och han körde på en vägskylt.
klubben som anordnade rallyt sände en bild på stolpen och krävde han skulle betala den alternativt ta det på bilens försäkring.
Vi trodde att sådana skador användes av startavgiften.
Vad gäller egentligen och kan klubbar ha olika regler utan underrätta det.
morgan lagerstrand

Kommentarer

  • Hej Morgan,

    Tack för din fråga!

    Vid rallytävlingar är det alltid bilens trafikförsäkring som gäller, oavsett om det är på transport- eller specialsträcka, så det betyder att arrangören har rätt i detta fall. Trafikförsäkringen är lagstadgad och den är alla skyldiga att ha på sin tävlingsbil. Just av det skälet finns det heller inget krav på att arrangören ska behöva underrätta om detta. Och några olika regler för detta finns det inte.

    Kurt Lennart

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.